En inledning - En förklaring

  En förklaring till varför denna blogg kommit till är definitivt på sin plats i ett första publiceringsskede. Varför skulle det annars berättiga existens om man inte kan motivera det.
 
Jag har sett allt för många som lever sina liv komplicerat och krånglar mycket, anledningen till att jag måste få säga mitt är just därför. En livsstil skall vara behaglig och människan bör någon gång under de allt för ofta fem trista vardagarna känna hur den gör nytta, om det funkar leder det till självberöm vilket i sin tur leder till välmående. Hur skall man få folk att inte känna denna självömkan och besvikelse som smyger sig på om saker inte går som det ska?
                                       Här kommer svaret, ändra livsstil..

Igår tittade jag för första gången på programmet Outsiders på kanal 5, ett program för er som inte vet, inriktar sig på människor med udda defekter, beroende och annat. Här såg man klassiska exempel på vanor som etsat sig fast och som vägrar släppa. Personerna som detta drabbar vill ut och berätta om det vilket för mig ställer frågan varför?? Jo för att folk skall se att problemen finns som de så fint själv uttryckte det.

Är det inte så att vanor uppstår för att man själv bygger dem? Är det inte så att du själv kastat första stenen? Skyll inte dina problem på det matriella ting som får dig att fastna, kasta datorn, chokladen, ciggen och allt annat som får dig på fall. Ändra livsstil och kom in i gemet..Du kommer må mycket bättre och tro mig, självkänslan kommer av sig själv den dagen du väl lär känna dig själv!

Nicco 

Kommentarer
Postat av: iiiiiida

Halloj. Välkommen till bloggvärlden=)
Det verkar som att det är dej man ska vända sej till när man har problem. Är det så? Får ta en lunch en dag. Pussen och kramen

2008-01-22 @ 17:41:25
URL: http://idiz.bloggspace.se
Postat av: Chris

Du talar mitt språk! ser fram emot fler sköna inlägg :) när kommer du hem till mig & Emelie och dricker te?

2008-01-22 @ 20:53:40
Postat av: Mischti

Mycket intressant läsning min padowan. Varför bygga en mur omkring ditt hus utan öppning? Där kan du omöjligt leva ditt liv som sig bör. Varför själv hänga tyngden på sin axel? Det är du som skall bära den. Bli av med muren, bli av med tyngden. Släpp friska krafter fria. Halleluja min käre vän. / Mischti.

2008-01-22 @ 21:09:35
Postat av: Alexandra Arvvidsson

Välkommen till bloggarnas värld. Tror du kommer trivas här bland oss andra bloggnördar:P

2008-01-22 @ 23:10:52
URL: http://alexandraarvidsson.blogg.se/
Postat av: Hilda

Jag sakanr våra seriösa te-studer!

2008-01-22 @ 23:58:35
Postat av: mikaela

looking forward to it! ;D

2008-01-23 @ 00:18:40
URL: http://kela.blogg.se
Postat av: Alexandra Arvidsson

Svar: Nja björn vill inte med så det funkar tyvärr inte.

2008-01-23 @ 15:18:25
URL: http://alexandraarvidsson.blogg.se
Postat av: Uhn tiss uhn tiss uhn tiss bajbie

Jag kan vara ditt materiella ting, åh jag vet att du vill. Ses sen sötnöt!

2008-01-29 @ 11:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0